Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Stålhaven ApS

Gældende fra 27.09.2020

Stålhaven ApS modtager betaling med MobilePay, VISA-Dankort, VISA og Mastercard samt betaling via kontooverførsel ved betaling af faktura. For webshop-ordre vil betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes for så vidt muligt.

Alle beløb er i DKK og er inkl. moms. Stålhaven ApS bruger en godkendt payment service provider (PSP), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Firmaerne der benyttes er: QuickPay som PSP og til indløsning Clearhaus A/S.

Leveringstid

Hos Stålhaven ApS bestræber vi os altid på at have et lille lager af vores varer og kan derfor som regel hurtigt levere til dig. Vi bestræber på at kunne levere minimum indenfor to til tre uger på standard varer.

Leveringsmuligheder

Egen afhentning kan arrangeres på alle varer.

Fragt i hele landet: Bor du udenfor Aalborg og omegn eller har du ikke selv mulighed for at hente dine varer, så har Stålhaven ApS aftaler med forskellige vognmænd, der kan tage varerne med til dig. Dette skal du blot vælge, når du bestiller varerne.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Corten stål ruster og kan smitte af på fliser, træ, mursten og andet. Du er selv ansvarlig for at dette. Stålhaven ApS dækker ikke udgifter i den forbindelse.

Stålhaven ApS vil dække returneringsomkostninger i forbindelse med defekte varer i et rimeligt omfang.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Ved ordre på specialmål frafalder returretten.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Vi er en lille butik, der desværre ikke har råd til at give fri retur.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@staalhaven.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er brugt udover, hvad der normalt forventes. Hvis eksempelvis at højbedet har stået med jord og vand i længere tid, betragter vi det som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur - afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Produkt

Stålhaven ApS arbejder med stål, og der kan derfor være en lille varians i størrelsen, du bestiller på - op til 8mm. Stålhaven ApS sliber altid den del af stålet du kan se i toppen således at du ikke får skabe kanter, men eksempelvis ikke nødvendigvis bunden af et produkt som alligevel skal stå i jord. Hjørner vil enten være bukket eller fuldsvejst, ønsker du slibning/afrunding af hjørner, så bed endelig om det.

Corten stål stykker på over 2,5 meter leveres fuldsvejset med slebet udvendig svejsning. Alternativt indvendig samling med bolte.

Corten stål ruster og kan smitte af på fliser, træ, mursten og andet. Du er selv ansvarlig for at dette. Stålhaven ApS dækker ikke udgifter i den forbindelse.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@staalhaven.dk

Skulle der være yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på info@staalhaven.dk