FAQ

Hvornår bliver min ordre leveret?

Din ordre vil blive afsendt indenfor 1-5 hverdage. Vær dog opmærksom på, at anden leveringstid kan være angivet under det pågældende produkt. Galvaniserede og lakerede højbede har en leveringstid på 3 uger.

Hvem bliver min ordre sendt med?

Vi sender din ordre med GLS og K. Hansen Transport.

Hvordan kan jeg spore/tracke min ordre?

I de fleste tilfælde modtager du Track & Trace på mail, når ordren afsendes fra os. I enkelte tilfælde leverer vi selv ordrerne, hvor vi i så vidt muligt omfang vil forsøge at orientere dig om tidspunkt for levering.

Hvad koster fragten?

Du opnår fra fragt ved køb over 2500 DKK. Højbede samt tungere artikler koster 249 DKK i fragt.

Kan jeg få båret mine højbede ind i haven ved levering?

Nej, det er desværre ikke muligt. Vi benytter et eksternt fragtfirma, som leverer ordrerne på palle til kantsten.

Kan jeg selv afhente min ordre hos jer?

Ja, du er meget velkommen til selv at afhente din ordre gratis på vores adresse: Tolstrupvej 40, 9670 Løgstør.

Hvad gør jeg, hvis jeg har indtastet forkerte leveringsoplysninger?

Hvis du har indtastet forkerte leveringsoplysninger, bedes du kontakte os på mail: info@staalhaven.dk eller telefon: 93869620 hurtigst muligt, hvor vi vil hjælpe dig med at ændre oplysningerne, så ordren kan sendes korrekt afsted til dig. Såfremt ordren allerede er afsendt fra os, har vi desværre ikke mulighed for at foretage ændringer. I det tilfælde bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med en løsning.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Vi tilbyder flere betalingsmuligheder. Du kan betale med Visa, Visa/Dankort, Mastercard, MobilePay, Apple Pay og Anyday.

Hvornår bliver mine penge trukket?

Når du har betalt, reserveres beløbet på din konto. Pengene vil først blive trukket i dét øjeblik, at vi har pakket din ordre og sendt den afsted fra vores lager.

Hvordan er min sikkerhed, når jeg handler hos jer?

Vi indhenter kun persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Stålhaven ApS. Læs meget mere om vores politik om beskyttelse af persondata her.

Er mine betalingsinformationer sikre?

Vi går meget op i din sikkerhed, hvorfor dine oplysninger også er i gode hænder hos os og vores danske leverandører. Betaling på webshoppen sker i samarbejde med vores indløser Clearhaus og PSP Quickpay (sikkert betalingsvindue).

Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med betaling?

Hvis du oplever problemer med gennemførelse af betaling på webshoppen, kan det skyldes din browser eller det betalingskort, som du benytter. Vi anbefaler derfor, at du skifter browser eller betalingskort og forsøger at gennemføre betalingen igen. Virker det fortsat ikke, så skriv eller ring endelig til os, og så hjælper vi dig i mål hurtigst muligt.

Hvordan betaler jeg med gavekort?

Dit gavekort indeholder en kode, som du kan benytte, når du betaler på webshoppen. Alt du skal gøre er at indtaste koden i feltet "Rabatkode eller gavekort" på betalingssiden, når du handler hos os.

Hvor kan jeg finde min faktura/kvittering?

Du kan finde din faktura/kvittering i den leveringsbekræftelse, som du modtager på mail. Her kan du downloade fakturaen/kvitteringen ved at trykke på "Download faktura for dit køb her", der er placeret lige under overskriften i mailen.

Er varen rustet, når jeg modtager den?

Produkterne er ikke altid rustet til, når du modtager dem. I langt de fleste tilfælde vil du modtage dit produkt, inden det er rustet til.

Hvor længe går der, før min vare er rustet fuldt til?

Produkterne ruster til efter 1-3 måneder alt efter vind og vejr.

Hvad skal jeg være opmærksom på under rusteringsprocessen?

Under rusteringsprocessen kan produkterne smitte af, hvorfor vi anbefaler, at du, såfremt dit højbed eller din plantekasse skal placeres på fliser, rammer fugerne i fliserne så vidt muligt eller benytter en ukrudtsdug eller et malertæppe som underlag. Du kan med fordel også lade det stå et andet sted, såsom på græsplænen, i den første tid, men vær opmærksom på, at det stadig kan smitte lidt af efter flytning.

Hvor kan jeg finde nøglen til min postkasse?

Nøglen til din postkasse er stripset fast under lågen/bunden, når du modtager den.

Hvor langt ned i jorden skal jeg montere min bedafgrænsning?

Det varierer alt efter underlag, men som tommelfingerregel siger vi, at minimum 50% af bedafgrænsningen skal ned i jorden.

Hvornår skal jeg bruge spyd?

Har du blødt underlag og måske en lille smule jordtryk på den ene side, kan du have behov for ekstra forankring. Her kan de påsvejsede spyd være en løsning.

Skal jeg vælge med eller uden bundplade til mit højbed?

Det mest optimale ift. dræn og planternes vækst er uden bund. Har du dog behov for, at det skal stå på fliser, eller skal du flytte dem, kan du med fordel vælge med bund. Vælger du med bund, er der drænhuller, og bunden er hævet et par mm, så vandet fint kan løbe fra, selvom højbedet er placeret på dine fliser.

Er højbedet forstærket?

Ja, alle højbede er håndlavet og individuelt forstærket af vores smede med tværgående stivere samt afstivning.

Hvad er forskellen på lige, bukket og sneglekant?

Alle højbede kan laves med lige, bukket eller sneglekant. En bukket kant eller sneglekant tilføjer styrke til produktet, som gør at afstivning ikke altid er nødvendig. En sneglekant er et værn, som kan være med til at minimere risikoen for, at dit bed ikke invaderes af snegle, men vi kan ikke garantere, at sneglene ikke finder sin vej op i bedet fra tid til anden.

Kan jeg selv skære i cortenstål?

Ja, det kan du godt med en helt almindelig vinkelsliber og en god skæreskive. Husk selvfølgelig sikkerhedsbriller.

Kan jeg selv bore i cortenstål?

Ja, det kan du godt med en god boremaskine, men det kræver et godt metalbor.

Kan jeg selv svejse i cortenstål?

Ja, det kan du godt med en helt almindelig Co2-svejser.

Har I en fysisk butik eller udstilling, hvor jeg kan se produkterne?

Nej, vi er en ren onlineshop, og vi har derfor ikke en fysisk butik eller udstilling, men du er altid velkommen til at lægge vejen forbi vores adresse: Tolstrupvej 40, 9670 Løgstør, hvor vi har forskellige produkter til at stå.

Hvordan returnerer eller ombytter jeg en vare?

Vi tilbyder ikke ombytning af varer, så vi anbefaler, at du sender din vare retur og lægger en bestilling på ny. Vi hjælper gerne med bookning af palle til din returforsendelse, men du må også gerne selv stå for det. Husk at varen skal returneres ubrugt samt emballeres og spændes ordentlig fast, som da du modtog ordren.

Betaler jeg selv for returnering af min vare?

Ja, du betaler selv for omkostninger forbundet med returnering af din vare.

Hvor lang returret har jeg?

Du har 30 dages returret fra, at du har modtaget varen. Husk at varen skal returneres ubrugt samt emballeres og spændes ordentlig fast, som da du modtog ordren.

Er der garanti/reklamation på jeres produkter?

Ja, du har 10 års garanti mod gennemtæring og fejl i svejsning. Garantien mod gennemtæring gør sig dog ikke gældende, hvis produktet konstant er påvirket af vand. Har du modtaget et produkt med fejl eller mangler, bedes du kontakte os på mail: info@staalhaven.dk, hvor du beskriver de pågældende fejl eller mangler og vedhæfter billeder heraf. Så hjælper vi dig naturligvis hurtigst muligt med en løsning.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget en beskadiget vare?

Hvis du har modtaget en beskadiget vare, bedes du kontakte os på mail: info@staalhaven.dk, hvor du beskriver skaderne på produktet samt vedhæfter billeder af, hvordan du har modtaget produktet samt af skaderne på produktet. Så hjælper vi dig naturligvis hurtigst muligt med en løsning.

Hvornår modtager jeg mine penge efter returnering?

Når vi har modtaget din returnering, udbetaler vi pengene til din konto, hvor de typisk vil være synlige indenfor 1-2 bankdage.

Kan jeg returnere min ordre på specialmål?

Nej, det er ikke muligt at returnere ordrer på specialmål.

Hvornår bliver min ordre leveret?

Din ordre vil blive afsendt indenfor 1-5 hverdage. Vær dog opmærksom på, at anden leveringstid kan være angivet under det pågældende produkt. Galvaniserede og lakerede højbede har en leveringstid på 3 uger.

Hvem bliver min ordre sendt med?

Vi sender din ordre med GLS og K. Hansen Transport.

Hvordan kan jeg spore/tracke min ordre?

I de fleste tilfælde modtager du Track & Trace på mail, når ordren afsendes fra os. I enkelte tilfælde leverer vi selv ordrerne, hvor vi i så vidt muligt omfang vil forsøge at orientere dig om tidspunkt for levering.

Hvad koster fragten?

Du opnår fra fragt ved køb over 2500 DKK. Højbede samt tungere artikler koster 249 DKK i fragt.

Kan jeg få båret mine højbede ind i haven ved levering?

Nej, det er desværre ikke muligt. Vi benytter et eksternt fragtfirma, som leverer ordrerne på palle til kantsten.

Kan jeg selv afhente min ordre hos jer?

Ja, du er meget velkommen til selv at afhente din ordre gratis på vores adresse: Tolstrupvej 40, 9670 Løgstør.

Hvad gør jeg, hvis jeg har indtastet forkerte leveringsoplysninger?

Hvis du har indtastet forkerte leveringsoplysninger, bedes du kontakte os på mail: info@staalhaven.dk eller telefon: 93869620 hurtigst muligt, hvor vi vil hjælpe dig med at ændre oplysningerne, så ordren kan sendes korrekt afsted til dig. Såfremt ordren allerede er afsendt fra os, har vi desværre ikke mulighed for at foretage ændringer. I det tilfælde bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med en løsning.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Vi tilbyder flere betalingsmuligheder. Du kan betale med Visa, Visa/Dankort, Mastercard, MobilePay, Apple Pay og Anyday.

Hvornår bliver mine penge trukket?

Når du har betalt, reserveres beløbet på din konto. Pengene vil først blive trukket i dét øjeblik, at vi har pakket din ordre og sendt den afsted fra vores lager.

Hvordan er min sikkerhed, når jeg handler hos jer?

Vi indhenter kun persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Stålhaven ApS. Læs meget mere om vores politik om beskyttelse af persondata her.

Er mine betalingsinformationer sikre?

Vi går meget op i din sikkerhed, hvorfor dine oplysninger også er i gode hænder hos os og vores danske leverandører. Betaling på webshoppen sker i samarbejde med vores indløser Clearhaus og PSP Quickpay (sikkert betalingsvindue).

Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med betaling?

Hvis du oplever problemer med gennemførelse af betaling på webshoppen, kan det skyldes din browser eller det betalingskort, som du benytter. Vi anbefaler derfor, at du skifter browser eller betalingskort og forsøger at gennemføre betalingen igen. Virker det fortsat ikke, så skriv eller ring endelig til os, og så hjælper vi dig i mål hurtigst muligt.

Hvordan betaler jeg med gavekort?

Dit gavekort indeholder en kode, som du kan benytte, når du betaler på webshoppen. Alt du skal gøre er at indtaste koden i feltet "Rabatkode eller gavekort" på betalingssiden, når du handler hos os.

Hvor kan jeg finde min faktura/kvittering?

Du kan finde din faktura/kvittering i den leveringsbekræftelse, som du modtager på mail. Her kan du downloade fakturaen/kvitteringen ved at trykke på "Download faktura for dit køb her", der er placeret lige under overskriften i mailen.

Er varen rustet, når jeg modtager den?

Produkterne er ikke altid rustet til, når du modtager dem. I langt de fleste tilfælde vil du modtage dit produkt, inden det er rustet til.

Hvor længe går der, før min vare er rustet fuldt til?

Produkterne ruster til efter 1-3 måneder alt efter vind og vejr.

Hvad skal jeg være opmærksom på under rusteringsprocessen?

Under rusteringsprocessen kan produkterne smitte af, hvorfor vi anbefaler, at du, såfremt dit højbed eller din plantekasse skal placeres på fliser, rammer fugerne i fliserne så vidt muligt eller benytter en ukrudtsdug eller et malertæppe som underlag. Du kan med fordel også lade det stå et andet sted, såsom på græsplænen, i den første tid, men vær opmærksom på, at det stadig kan smitte lidt af efter flytning.

Hvor kan jeg finde nøglen til min postkasse?

Nøglen til din postkasse er stripset fast under lågen/bunden, når du modtager den.

Hvor langt ned i jorden skal jeg montere min bedafgrænsning?

Det varierer alt efter underlag, men som tommelfingerregel siger vi, at minimum 50% af bedafgrænsningen skal ned i jorden.

Hvornår skal jeg bruge spyd?

Har du blødt underlag og måske en lille smule jordtryk på den ene side, kan du have behov for ekstra forankring. Her kan de påsvejsede spyd være en løsning.

Skal jeg vælge med eller uden bundplade til mit højbed?

Det mest optimale ift. dræn og planternes vækst er uden bund. Har du dog behov for, at det skal stå på fliser, eller skal du flytte dem, kan du med fordel vælge med bund. Vælger du med bund, er der drænhuller, og bunden er hævet et par mm, så vandet fint kan løbe fra, selvom højbedet er placeret på dine fliser.

Er højbedet forstærket?

Ja, alle højbede er håndlavet og individuelt forstærket af vores smede med tværgående stivere samt afstivning.

Hvad er forskellen på lige, bukket og sneglekant?

Alle højbede kan laves med lige, bukket eller sneglekant. En bukket kant eller sneglekant tilføjer styrke til produktet, som gør at afstivning ikke altid er nødvendig. En sneglekant er et værn, som kan være med til at minimere risikoen for, at dit bed ikke invaderes af snegle, men vi kan ikke garantere, at sneglene ikke finder sin vej op i bedet fra tid til anden.

Kan jeg selv skære i cortenstål?

Ja, det kan du godt med en helt almindelig vinkelsliber og en god skæreskive. Husk selvfølgelig sikkerhedsbriller.

Kan jeg selv bore i cortenstål?

Ja, det kan du godt med en god boremaskine, men det kræver et godt metalbor.

Kan jeg selv svejse i cortenstål?

Ja, det kan du godt med en helt almindelig Co2-svejser.

Har I en fysisk butik eller udstilling, hvor jeg kan se produkterne?

Nej, vi er en ren onlineshop, og vi har derfor ikke en fysisk butik eller udstilling, men du er altid velkommen til at lægge vejen forbi vores adresse: Tolstrupvej 40, 9670 Løgstør, hvor vi har forskellige produkter til at stå.

Hvordan returnerer eller ombytter jeg en vare?

Vi tilbyder ikke ombytning af varer, så vi anbefaler, at du sender din vare retur og lægger en bestilling på ny. Vi hjælper gerne med bookning af palle til din returforsendelse, men du må også gerne selv stå for det. Husk at varen skal returneres ubrugt samt emballeres og spændes ordentlig fast, som da du modtog ordren.

Betaler jeg selv for returnering af min vare?

Ja, du betaler selv for omkostninger forbundet med returnering af din vare.

Hvor lang returret har jeg?

Du har 30 dages returret fra, at du har modtaget varen. Husk at varen skal returneres ubrugt samt emballeres og spændes ordentlig fast, som da du modtog ordren.

Er der garanti/reklamation på jeres produkter?

Ja, du har 10 års garanti mod gennemtæring og fejl i svejsning. Garantien mod gennemtæring gør sig dog ikke gældende, hvis produktet konstant er påvirket af vand. Har du modtaget et produkt med fejl eller mangler, bedes du kontakte os på mail: info@staalhaven.dk, hvor du beskriver de pågældende fejl eller mangler og vedhæfter billeder heraf. Så hjælper vi dig naturligvis hurtigst muligt med en løsning.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget en beskadiget vare?

Hvis du har modtaget en beskadiget vare, bedes du kontakte os på mail: info@staalhaven.dk, hvor du beskriver skaderne på produktet samt vedhæfter billeder af, hvordan du har modtaget produktet samt af skaderne på produktet. Så hjælper vi dig naturligvis hurtigst muligt med en løsning.

Hvornår modtager jeg mine penge efter returnering?

Når vi har modtaget din returnering, udbetaler vi pengene til din konto, hvor de typisk vil være synlige indenfor 1-2 bankdage.

Kan jeg returnere min ordre på specialmål?

Nej, det er ikke muligt at returnere ordrer på specialmål.